Bedövningskräm

Fråga

Jag var till tandläkaren för tre dagar sedan och lagade ett hål i en tand. Jag fick nån bedövningskräm smord med tops på insida av kind vid tanden innan bedövningssprutan. Så fort krämen åkte på fick jag en synbar svullnad på kinden. Gick tillbaka igår pga oro ahh svullnad ej går ner. Han klämde o kände på kind. Kunde en hitta felet. Kinden är fortfarande väldigt svullen. Gör även ont nu på kind i höjd med där tandrad slutar. Inga problem alls med tanden ska tilläggas. Gick jag en sjuklig reaktion på krämen? Kan nåt ha gått sönder i kind?

Svar

Hej

Det finns alltid en möjlighet att få en allergisk reaktion på det som applicerades. Om du fortfarande är orolig så kontakta behandlande tandläkare igen eller sök en second opinion.

Med vänlig hälsning, Tandläkare Arash och Tandinfo

Vill du ställa en fråga? Använd formuläret nedan så svarar vi! Du får ett email när din fråga blivit besvarad.

Share: